Hoe verklaren de eigenaren de snelle omzetgroei in de afgelopen jaren, die hun de titel FD Gazelle 2022 heeft opgeleverd? Martijn Schuurman: ‘Allereerst sluiten de producten van onze topmerken Sub-Zero Wolf en Opera goed aan bij de behoeften van onze klanten. Daarnaast krijgen wij veel waardering voor onze werkwijze. Zo hebben wij ter ondersteuning van onze dealers een nieuwe showroom gebouwd. Dat heeft onze business een enorme boost gegeven. We hebben in onze showroom al veel klanten mogen ontvangen en voorlichten. Verder vinden wij het belangrijk om – juist in deze tijd van onvoorspelbaarheid – duidelijkheid aan onze klanten te geven. Dat wordt gewaardeerd.’
Naast omzetgroei is ook snelle groei van het aantal medewerkers een van de criteria voor de FD Gazelle Award. Geen sinecure, gezien de personeelstekorten in alle branches. ‘Het was inderdaad moeilijker dan voorheen om goede nieuwe medewerkers te vinden’, beaamt Martijn Schuurman. ‘Maar het is wel gelukt. Wij hebben op dit moment geen vacatures.’
Kees Lindeboom en Martijn Schuurman zien de toekomst met vertrouwen tegemoet. ‘Onze leveranciers bieden ons team genoeg mogelijkheden voor verdere groei en daar zijn wij ook al helemaal op ingericht.’